10 September 2021 ~ 0 Comments

Wees terughoudend in het meten van sociale ontwikkeling kinderen @NRC #onderwijsblog

Onderwijsblog Het leerlingvolgsysteem waarmee kinderen al vanaf groep 3 aan worden onderworpen is onbetrouwbaar, schrijft Sarah Bergsen. Scholen doen er goed aan dit soort meetinstrumenten te weigeren.

Stel dat jouw werkgever tweemaal per jaar laat meten of je voldoende gemotiveerd bent, of je de aandacht goed bij je werk kunt houden, of je kunt omgaan met conflictsituaties en daar gepaste oplossingen voor kunt vinden, of je rekening houdt met de ander en open staat voor de opvattingen van anderen. Hieruit volgt een rapportage, die komt in handen van jouw werkgever, en die geeft hij weer door aan je volgende werkgever. Hoe zou je dat vinden? Wat zou jouw (toekomstige) werkgever met die informatie kunnen? Misschien verbaast het je, maar iets vergelijkbaars gebeurt op onze basisscholen, bij onze jongste kinderen.

Lees verder >>>>>>>

Leave a Reply

*