Wie wij zijn

Driehoektraining is een zelfvoorzienende organisatie en allen uitvoerend. Juist door deze praktische aanpak zijn wij in staat om scholen te bedienen met een aantrekkelijk en kwalitatief hoogstaand trainingsaanbod.

Graag stel ik mij voor. Ik ben Rubik Nazarian en de  Initiator van het platform Driehoektraining. Met veel passie en plezier verzorg ik praktische Driehoektraining tijdens de studiedagen en verschillende congressen en seminars. Of het om de communicatie tussen ouders, leerling of een collega gaat je hebt altijd jezelf mee. Daarom besteden we aandacht aan de non-verbale communicatie , het reguleren van spanning in een spanningsveld, zodat je vanuit je authenticiteit het gedrag van een ander kan beïnvloeden. Het welzijn van de onderwijzer staat bovenaan. Als procesbegeleider: mijn rol hierin is de professional een spiegel voor te houden, zodat de professional kan onderzoeken wat het beste bij hem/ haar past. Om met behoud van contact met de ouder en voor zijn / haar eigen welzijn het gezamenlijke belang van het kind / de leerling na te streven. Levensmotto: “Alleen ga je sneller, samen kom je verder.”

Wij zetten onze expertise in om samen met u tot een oplossing te komen. De inhoud en de duur stemmen wij volledig af op uw wensen en mogelijkheden. Het kan gaan over  ouderbetrokkenheid, teamtraining, passend onderwijs, school en veiligheid, omgaan met gedragsproblemen, omgaan met leerlingen op sociaal-emotioneel vlak, verdere professionalisering en andere thema’s. Dat kan in de vorm van trainingen, advies, workshops, voorlichtingen, studiedagen en teamdagen.

Ilona Hol is als projectleider ouderbetrokkenheid betrokken bij Driehoektraining.
Mark van Dieren is als samenwerkingspartner van Driehoektraining werkzaam bij React. Met als specialisatie sociale veiligheid.
Wander van Es is als samenwerkingspartner van Driehoektraining werkzaam bij Sardes.
Juliëtte Daniëls is als adviseur, trainer en coach betrokken bij Driehoektraining. Haar expertise en belangstelling ligt vooral op het gebied van leiderschapsontwikkeling, HRD en professinaliseringsvragen. Schoolontwikkeling en individuele ontwikkeling weet zij te verbinden.
Peter Mol is auteur van meerdere boeken over gedrag(sproblemen) en passend onderwijs. Spreker op congressen en trainer voor teams, ouders.
Tjitske Strankinga. Advies in het tot stand brengen van educatief partnerschap tussen school en ouders:
Franka Insinger is werkzaam als docent en communicatietrainer, met een internationale en multiculturele achtergrond. Haar expertise en belangstelling ligt vooral op het gebied van geweldloze communicatie, interculturele communicatie en community building.

Het platform Driehoektraining wordt ondersteund door een aantal experts, onderwijskundigen en trainers op het gebied van o.a. teamtrainingen, diversiteitsvraagstukken en organisatieverandering. Deze experts zijn tevens verbonden aan Academy Inc ‘van kennis naar kunde’. In alles wat wij doen hanteren wij het principe van partnership. We maken gebruik van ieders kwaliteiten en deskundigheid. Dit zetten we in ten behoeve van uw organisatie / school.

Onze ambitie is even simpel als oprecht: blijvend goed werk leveren. Een aantal evaluaties.

Onderstaande procesbegeleiders verzorgen de basistraining “Effectief communiceren met ouders”. De procesbegeleiders hebben allen ruime ervaring als  trainer met trainingsacteurs-achtergrond of docent drama.

 

 

Booehoektraining gelooft in de kracht van samenwerking en co-creatie met basisscholen met middelbare scholen, mbo-scholen en hogescholen en universiteiten.

Organogram
  • Alwin de RijkeAlwin de Rijke

    "In een wereld waar mensen steeds verder van elkaar af komen te staan, zie ik het als een voorrecht met verbinden bezig te zijn". Levensmotto: "Wanneer je de tijd neemt, zie je meer..."
  • Cora van der VoortCora van der Voort

    "Ik vind het belangrijk om de verbinding tussen leerkracht en ouders te versterken om zo samen te kunnen werken aan de opvoeding van het kind". Levensmotto: "Weten wat je kunt en daarop bouwen geeft 'vleugels' aan ons denken en handelen".
  • Cornelis SchenkCornelis Schenk

    "Wat mij drijft is het feit dat ons levensscript gevormd wordt door ouder, volwassen en kind". Levensmotto: "Vooral leren door doen, met theatrale accenten als uitgangspunt!"
  • Djamel BaraDjamel Bara

    "Wat mij drijft om als procesbegeleider betrokken te zijn is dat ik me graag inzet voor het vergroten van verbinding en wederzijds begrip tussen ouder en leerkracht". Levensmotto: "Hakuna Matata".
  • Heleen BrinkmanHeleen Brinkman

    "Ik werk graag mee aan Driehoektraining omdat ik geloof dat een betere wereld bereikt wordt door samen te werken, verschillen te erkennen en te benutten." Levensmotto: "Hou het puur en simpel."
  • Herman KamphorstHerman Kamphorst

    "Ik vind het mooi om te merken dat er inzicht wordt wakker gemaakt bij de deelnemers." Levensmotto: "Doen leven en laten leven en…daarbinnen leven."
  • Ismahane BensmailIsmahane Bensmail

    "De Driehoektraining is zo samengesteld dat ik mensen kan begeleiden om nog meer uit zichzelf te halen, in een sfeer waar de realiteit van hun praktijk de leidraad is." Levensmotto: "Anderen helpen leren én zelf van hen leren, dáár haal ik inspiratie uit!"
  • Jimmy RoemerJimmy Roemer

    "Wat mij drijft als procesbegeleider is de vrijheid, creativiteit en vernieuwing die Driehoektraining biedt. Waarbij het gezamenlijke belang - talentontwikkeling van het kind - centraal staat." Levensmotto: "Don ‘t Dream Your Life, Live Your Dreams!"
  • Johann GlaubitzJohann Glaubitz

    "Als we er niet voor zorgen dat ons onderwijs met daarin de samenwerking tussen de school, ouders en kind, niet goed loopt gaan we daar later de rekening voor betalen. Ik geloof in de vorm die Driehoektraining gevonden heeft om de kwaliteit van het onderwijs te verbeteren." Levensmotto: "Moedig samen zoeken".
  • Julia RuijterJulia Ruijter

    "Vanuit mijn ervaring als jeugdhulpverlener ben ik ervan overtuigd dat het slagen en welbevinden van kinderen in het primair en secundair onderwijs valt of staat bij de betrokkenheid van ouders. Dat daar nu landelijk meer aandacht voor ontstaat, doet mij deugd. Dat ik vanuit ‘Driehoektraining’ tevens als professional kan bijdragen aan een verbeterde ouderbetrokkenheid des te meer!"
  • Karim El GuennouniKarim El Guennouni

    "Mijn streven als procesbegeleider is om de Driehoektraining op een efficiënte manier in te zetten zodat er meteen tastbare resultaten worden geboekt." Levensmotto: "When all is said and done, there is nothing that counts but the work. Maak van elke dag een productieve dag!"
  • Laurens BruningLaurens Bruning

    "De taak van onderwijsprofessionals in de opvoeding en de invloed van hen op levens van kinderen, motiveert mij in het vinden van mogelijkheden dit zo optimaal mogelijk te helpen maken." Levensmotto: “In bewustzijn bewegen en bewogen worden."
  • Laurent ChamuleauLaurent Chamuleau

    "Veilig leren mét plezier staat bij mij als procesbegeleider voorop." Levensmotto: "Spelend(er)wijs."
  • Leonie GebbinkLeonie Gebbink

    "Ik vind het belangrijk dat leerkrachten de kans hebben om zichzelf te trainen in ongeveer het belangrijkste en meest uitdagende beroep dat er is: dat van de leerkracht." Levensmotto: "Hier & Nu!"
  • Lia BolteLia Bolte

    "De beste intenties van de leerkracht worden door de ouders soms niet of anders ontvangen.. Ouder en leerkracht willen beide het beste voor het kind. Hoe communiceer je dat? Daar draag ik graag aan bij met mijn kennis, ervaring en humor. Levensmotto: Doe dat wat je in de fik zet. Ontvlam het vuur in de ander.
  • Lizette HofsteengeLizette Hofsteenge

    "De uitdaging zit hem in het stimuleren van de ouderbetrokkenheid zodat dat het vanzelfsprekend wordt dat de school en de ouder meer gaan samenwerken in belang van de ontwikkeling van het kind. En wat te doen als er meningsverschillen zijn, want vooral dan is het moeilijk om een stapje terug te doen, proberen de ouder te begrijpen en het gemeenschappelijk belang te blijven zien, namelijk het welzijn van het kind." Levensmotto: "Het beste middel om jezelf te leren kennen is proberen een ander te begrijpen.”
  • Manon WaterreusManon Waterreus

    "Mijn innerlijke motivatie om met Driehoektraining ouders meer te betrokken te maken, is om het kind een succesvolle schoolcarrière te gunnen." Levensmotto: "Verander de wereld, begin bij jezelf!"
  • Mark KleuskensMark Kleuskens

    "Na trainingsacteur en co-trainer is procesbegeleider een logische volgende stap in mijn loopbaan. " Levensmotto: "Nil volentibus arduum (niets is onmogelijk voor hen die willen)."
  • Mirjam DoumaMirjam Douma

    "De volledige focus op het contact met ouders om zo te zorgen voor een optimaal leerklimaat spreekt mij aan. In mijn werk als trainingsacteur kom ik veel leerkrachten tegen vragen hebben m.b.t. dit onderwerp. Daarnaast past de opzet van de training- veel doen- goed bij mij." Levensmotto: "Zing, lach, huil, deel, werk & bewonder!"
  • Monica ResowidjojoMonica Resowidjojo

    "Driehoektraining is laagdrempelig, waardoor het beter beklijft." Levensmotto: "Ik wil behandeld worden op de manier waarop ik anderen behandel."
  • Moniek van MaleMoniek van Male

    "Als communicatietrainer heb ik ervaren dat het een groot verschil kan maken als onderwijskrachten bewust leren communiceren in de verschillende contacten die ze met de ouders hebben. Ik wil dan ook heel graag als procesbegeleider in de Driehoektraining meewerken om deze leerkrachten in hun kracht te zetten." Levensmotto "Het gaat er niet om wie je bent of wat je doet, maar hoe je de wereld tegemoet treedt"
  • Nilo BerrocalNilo Berrocal

    "De mens is het enige wezen op aarde dat keuzes kan maken. Wanneer deze deugd op rationeel inzicht berust, zal de cursist of deelnemer in het bezit zijn van een vaardigheid om met weerstand om te gaan. Elke poging om deze vaardigheid bij de deelnemer te brengen, verdient onze aandacht." Levensmotto: "Leven en werken in harmonie, met levenskracht en discipline."
  • Nusselder AnneNusselder Anne

    Als Forumtheatermaker geloof ik in de kracht van interactief leren. Dit zet ik o.a. in rond vraagstukken als 'je veilig voelen' en 'pesten', waarbij ieder wordt benaderd in zijn eigen rol: ouder-leerling-docent. Dit past precies binnen wat Driehoektraining voor ogen heeft! Levensmotto: "oprecht contact maken".
  • Nynke OkmaNynke Okma

    "Driehoektraining is voor mij een middel om mensen te helpen om op een positieve manier verbinding te maken met de ander. Waarbij wederzijds respect en samenwerking worden gecreëerd." Levensmotto: "Be the change you wish to see in the world (Ghandi)."
  • Peet HoffmannsPeet Hoffmanns

    "Ik werk graag vanuit betrokkenheid, enthousiasme en inspiratie. Leerkrachten ook en kinderen willen dat ook. Ouders willen hierin meegenomen worden. Levensmotto: "(naar Marshall Rosenberg) Ik heb nog nooit een stom kind gezien; wel één die soms dingen deed die ik niet begreep, of ze anders deed dan ik had verwacht."
  • Perla ThissenPerla Thissen

    "Driehoektraining begint bij de basis: ouder-kind-docent. Het vaardig communiceren van docenten naar ouders/verzorgers zal uiteindelijk zijn weerslag hebben op de kinderen. Hier geldt dan ook: jong geleerd, oud gedaan." Levensmotto "Ik kan niet alles oplossen voor de ander, maar ik ben wel in staat om mezelf naast de ander op te stellen."
  • Regilio LingenRegilio Lingen

    "Wat mij drijft om als procesbegeleider betrokken te zijn is dat ik heel graag die visie van Driehoektraining wil overbrengen aan onderwijsprofessionals." Levensmotto: "Zelfzorg."
  • Rob ter LindenRob ter Linden

    "Je kan leren een lastig gesprek zo effectief mogelijk te voeren, belangrijker nog is te leren het met professionele afstand te voeren en er niet persoonlijk onder te lijden  dat het (bijna) nooit perfect is." Levensmotto "Ken uzelve (en ge zult het goddelijke ontdekken...)."
  • Robert StegemanRobert Stegeman

    "Als afgestudeerd dramadocent ben ik al 20 jaar werkzaam in ‘de trainingswereld’ en als procesbegeleider bij Driehoektraining combineer ik beide aspecten van mijn vak: het doceren met het acteren. Bovendien vind ik het altijd erg prettig om met onderwijzend personeel te mogen werken, mensen die net als ik van educatie hun beroep hebben gemaakt." Levensmotto "Denk aan gisteren, droom van morgen maar leef vandaag!"
  • Rubik NazarianRubik Nazarian

    "Als productmanager ben ik medeverantwoordelijk voor kwaliteit en uniformiteit van het platform Driehoektraining. Als procesbegeleider: mijn rol hierin is de professional een spiegel voor te houden, zodat de professional kan onderzoeken wat het beste bij hem/ haar past. Om met behoud van contact met de ouder en voor zijn / haar eigen welzijn het gezamenlijke belang van het kind na te streven. Levensmotto: "Alleen ga je sneller, samen kom je verder."
  • Su RondonSu Rondon

    "Als procesbegeleider bij Driehoektraining zie ik het als een uitdaging om de professional in zijn haar / kracht te zetten in relatie met ouders in het belang van het kind." Levensmotto: "The greatest revolution of my life is the discovery that individuals can change the outer aspects of their lives by changing the inner attitudes of their minds - Albert Einstein"
  • Suzanne Olde RikkertSuzanne Olde Rikkert

    "Een directe en liefdevolle procesbegeleider met een groot hart voor het onderwijs. Hoe kan het ook anders als je uit een onderwijzersgezin komt" Mijn levensmotto: “Teleurstellingen mogen dan jammer zijn; het biedt ook enorm veel perspectief om te verbeteren!” En nog een groot levensmotto: “Geef je zelf niet op de kop."
  • Teus SnoekTeus Snoek

    Als ex-onderwijsman motiveert het me om mijn ervaring als acteur en trainer via Driehoektraining in te mogen zetten om de relatie tussen ouders en leerkrachten te optimaliseren en daarmee een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van een gezonde onderwijsbasis voor elk kind. Levensmotto: "Mijn handelingen zijn mijn enige bezittingen: ik kan niet aan hun gevolgen ontkomen. Ze zijn de vaste grond waarop ik sta."
  • Theo SchravenTheo Schraven

    "Een investering in het onderwijs is een investering in de toekomst." Levensmotto: "Niet het vallen is falen, maar het weigeren om op te staan."
  • Thomas KampThomas Kamp

    "Als mondige ouder kan ik me eigenlijk niet beter wensen dan een leerkracht die helder, duidelijk en liefdevol communiceert. De Driehoektrainingen zijn een krachtig middel om samen met de leerkrachten de kwaliteit en doelmatigheid van oudergesprekken te vergroten. Het is fijn om vanuit mijn vakgebied te kunnen bijdragen aan de kwaliteit van deze vakmensen die midden in een continu veranderende samenleving hun werk doen." Levensmotto: "Bij twijfel? Doen!"
  • Tieke SmitTieke Smit

    "Als trainer en acteur richt ik mij op mensen die met mensen werken en sta ik achter het uitgangspunt van Driehoektraining. Dit is een moment om als onderwijskracht ‘stil te staan’ bij de verschillende contacten met ouders. Waar loop ik tegenaan? Hoe communiceer ik dit? Hoe doe ik het nu en hoe kan het effectiever? Door te onderzoeken, delen met anderen en door te doen in beweging en in je kracht te komen te komen." Levensmotto: "Vanuit een groeiend bewustzijn creëer je helderder keuzes."
  • Urias BoerleiderUrias Boerleider

    "Ik vind het onderwijs één van de bouwstenen van onze samenleving en ik draag graag bij aan een beter begrip tussen docent en ouder." Levensmotto: "Wees altijd onverminderd nieuwsgierig."
  • Vincent LodderVincent Lodder

    "Met elkaar en voor elkaar zorgen dat het kind opgroeit in een omgeving waar het zich kan ontwikkelen en ervoor zorgen dat we bewust zijn van onze mogelijkheden en vaardigheden om ouderbetrokkenheid te stimuleren, deze te kunnen inzetten in het proces tussen ouder, kind en school, juist als er een uitdaging ontstaat in de (mis)communicatie tussen elkaar." Levensmotto: "Droom over de dingen die je graag wilt doen en doe de dingen waarvan je altijd al hebt gedroomd."
  • Willeke VisserWilleke Visser

    "Mooie doeltreffende manier om al doende samen te leren, van en met elkaar." Levensmotto: "Horen is vergeten , zien is onthouden en doen is begrijpen."